
Нечипорук Надія Іванівна,
завідувач відділу
e-mail: nech_nad@ukr.net

Корж Тетяна Михайлівна,
методист відділу
e-mail: korj_tet@bigmir.net
Метою діяльності відділу дошкільної освіти є забезпечення навчально-методичних, культурно-просвітницьких, інформаційних умов здійснення неперервної освіти педагогічних та керівних кадрів закладів дошкільної освіти, діяльності та розвитку регіональної системи дошкільної освіти.
Діяльність відділу дошкільної освіти спрямована на:
- модернізацію форм та змісту розвитку професійної компетентності педагогічних і керівних кадрів закладів дошкільної освіти під час проходження курсів підвищення кваліфікації та в міжкурсовий період;
- організацію та проведення курсів підвищення фахової кваліфікації працівників закладів дошкільної освіти: вихователів, вихователів-методистів, директорів;
- оновлення змісту, форм, методів і засобів навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та програм розвитку дитини;
- вивчення особливостей функціонування системи дошкільної освіти області;
- координацію дослідно-експериментальної діяльності закладів дошкільної освіти області;
- узагальнення та підготовку до друку матеріалів передового педагогічного досвіду педагогічних працівників закладів дошкільної освіти області
Предметом уваги є проблеми:
- використання сучасних здоров’язбережувальних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку;
- здійснення патріотичного виховання дітей дошкільного віку відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, змісту чинних програм розвитку дітей;
- забезпечення методичного супроводу організації освітнього процесу з використанням сучасних ігрових і проблемно-навчальних ситуацій, інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій, проєктної діяльності; надавати перевагу найефективнішим моделям планування діяльності закладу дошкільної освіти;
- створення сучасного розвивального середовища у закладах дошкільної освіти;
- упровадження основ соціальної і фінансової грамотності дітей дошкільного віку в освітній процес закладів дошкільної освіти ;
- забезпечення діяльнісного та компетентнісного підходів в організації освітнього процесу як умови реалізації Державного стандарту дошкільної освіти;
- проведення основного етапу дослідження якості дошкільної освіти з використанням методики Early Childhood Education Rating Scales (EKERS);
- формування культури інженерного мислення дітей дошкільного віку можливостями STREAM-освіти тощо
Працівниками відділу створено програми курсів:
- підвищення фахової кваліфікації із залученням авторів методики Т.М.Корж, Н.І.Нечипорук «Інтегрований підхід до організації освітнього процесу в різновікових групах закладів дошкільної освіти»;
- підвищення фахової кваліфікації із залученням авторів методики Н.І.Нечипорук,Т.М.Корж «Забезпечення цілісного підходу до розвитку і виховання дітей раннього віку»;
- підвищення фахової кваліфікації із залученням спеціалістів-фахівців із проблеми«Базовий компонент дошкільної освіти: реалізація компетентнісного підходу».
- підвищення фахової кваліфікації із залученням спеціалістів-фахівців із проблеми«Формування та розвиток здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку»
На базі Інституту працює обласна творча спілка працівників дошкільної освіти з таких проблем:
- нормативно-правові та науково-методичні аспекти функціонування закладів дошкільної освіти;
- використання мультимедійних технологій в освітньому процесі закладів дошкільної освіти;
- патріотичне виховання дітей дошкільного віку за спадщиною В.О.Сухомлинського;
- розроблення парціальних програм до варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти;
- формування ігрової компетентності за парціальними програмами «Мудрі шахи» та «Цікаві шашки»;
- особливості використання посібника Л.Шелестової «Світ у картинках художників» у роботі з дітьми старшого дошкільного віку»;
- використання методики Л.Шелестової «Розвивальне читання» в освітньому процесі закладу дошкільної освіти;
- зміст та методика викладання навчального курсу «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку» тощо.
