Відділ початкової освіти

Ткаченко Любов Петрівна,
завідувач відділу

e-mail: tkach_love@ukr.net

Солдатенко Тетяна Михайлівна
методист відділу

e-mail: tatiana.soldatenko@ukr.nettatiana.soldatenko70@gmail.com

Романюк Ольга Володимирівна
методист відділу

e-mail: olya-romaniuk@ukr.net

Відділ початкової освіти функціонує як структурний підрозділ КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відповідно до Положення про відділ та Статуту закладу. Сьогодні відділ здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська школа», Державного стандарту початкової освіти.

Основною метою діяльності  відділу початкової освіти є підвищення наукового, методичного та практичного рівнів професійної ком­пе­тентності вчителів початкових класів та вихователів груп подовженого дня з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі реформування початкової освіти, потреб споживачів освітніх послуг, забезпечення якості початкової освіти.

Пріоритетні напрями роботи  відділу початкової освіти:

  • модернізація змісту початкової освіти відповідно до концептуальних засад Нової української школи;
  • розвиток професійної компетентності вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти;
  • упровадження в практику роботи нового Державного стандарту початкової освіти;
  • удосконалення системи безперервної освіти, організація підвищення фахової кваліфікації вчителів початкових класів за дистанційною формою навчання.

Основними завданнями роботи відділу початкової освіти є:

  • підготовка вчителів до системного бачення та реалізації змісту початкової освіти з урахуванням компетентнісного підходу, ідей дитиноцентризму та виховання на цінностях, педагогіки партнерства;
  • спрямування діяльності педагогів на оновлення змісту початкової освіти відповідно до завдань Державного стандарту, переосмислення ролі вчителя початкових класів на засадах компетентнісної освіти;
  • розвиток професійної компетентності вчителя шляхом збагачення знань з психології, педагогіки, філософії, соціології, методик викладання основ наук;
  • підвищення рівня загальної, психолого-педагогічної, емоційно-комунікативної культури педагога-дослідника;
  • упровадження методик особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання, виховання і розвитку молодших школярів;
  • спрямування діяльності вчителя початкових класів на створення сучасного та здоров’язбережувального освітнього середовища;
  • моніторинговий супровід освітнього процесу;
  • створення умов для розкриття творчого потенціалу педагогів та учнів у процесі організації інтерактивних форм методичної роботи, участі в фахових конкурсах педагогічної майстерності; підготовки обдарованих дітей до участі в інтерактивних учнівських конкурсах, турнірах, олімпіадах; упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес початкової школи;
  • надання педагогічним працівникам адресної допомоги з актуальних проблем організації освітнього процесу в початковій школі.

Реалізація поставлених завдань обумовила реальну потребу пошуку нових форм, методів та засобів роботи з педагогами. Практика роботи свідчить, що однією з найперспективніших форм поновлення знань педагогів у післядипломний період є організація навчання на курсах підвищення кваліфікації.

На запити педагогічних працівників початкової школи запропоновано курси фахового підвищення кваліфікації з проблем:

  • «Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у процесі впровадження Державного стандарту початкової освіти» (розробники: В.М. Гудима, О.В. Романюк);
  • «Використання сучасних педагогічних технологій у процесі реалізації громадянської та історичної освітньої галузі» (розробник: Ж.В. Вихрестенко);
  • «Формування природничої та математичної компетентностей у молодших школярів» (розробники: І. М. Дишлева, А. О. Седеревічене);
  • «Формування ключових компетентностей молодших школярів: інноваційні підходи» (розробники: І. М. Дишлева, А.М.Шевченко);
  • «Педагогіка партнерства як основа розвитку суб’єктів освітньої діяльності» (розробники: А.М.Шевченко, І. М. Дишлева);
  • «Створення здоров’язбережувального освітнього простору в закладі освіти» (розробник: І.М.Дишлева);
  • «Формування комунікативної компетентності молодшого школяра» (розробники: Л.П.Ткаченко, О.В.Романюк);
  • «Формування читацької компетентності молодшого школяра» (розробники: Л.П.Ткаченко, О.В.Романюк);
  • «Особливості оцінювання результатів навчання у початковій школі» (розробники: Л.П.Ткаченко, О.В.Романюк);
  • «Інтеграція змісту початкової освіти» (розробники: Л.П.Ткаченко, О.В.Романюк);
  • «Формування культурних цінностей молодшого школяра в процесі інтеграції мистецьких предметів» (розробники: Л.П.Ткаченко, С.В.Ковальова);
  • «Рухова активність молодшого школяра як основа формування здоров’язбережувальної компетентності» (розробники: Л.П.Ткаченко, В.С.Качуровський).

Відділ початкової освіти співпрацює з юридичними та фізичними особами, установами, закладами та громадськими організаціями, зокрема, відділом початкової освіти ім.О.Я.Савченко Інституту педагогіки НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», Переяслав-Хмельницьким державним педагогічним університетом ім. Г.С. Сковороди.